2008年9月23日星期二

日子还是可以这样过

当两个人之间的距离
亲密地仅够彼此呼吸
依赖
就成了
你我生存的一种方式

我们本能的脆弱
一直都是寻找
另一个体温

为以取暖的
不二理由

所以
当爱情来了
我们也开始变得温柔

不是吗?


人,本就怀念拥抱
像是嗷嗷待哺时

听见妈妈的心跳
还有令人想念的
乳房的味道


8 条评论:

Blogger 紫烟 说...

很努力地一直告诉自己,如果有一天,只剩下我一个人,我要好好地活下去。因为,一个人,日子,必须继续过。 

活着,不只是为了自己。 

2008年9月24日 10:21  
Blogger Vincent 说...

why don't u blog in english too =P

bo understand chinese la :(

2008年9月24日 11:45  
Blogger 紫烟 说...

The translation of my comments:

Have been telling myself: If one day, I am alone ( which means no direct family members), i must lead my life positively. Because, when you are alone, you still need to carry your life.

p/s: Giving a choice, i will not blog in English. Because, English is not my mother tougue.. no matter how, i can only express my feelings 100% and naturally by using Chinese.

by the way, my name stated there means: Purple Smoke...

2008年9月24日 21:54  
Blogger 紫烟 说...

sorry ar, there is one more sentence ( the last one) i forget to translate:

" Living, is not just because of yourself"

2008年9月24日 21:56  
Blogger 阿渊 说...

Sure .. you live not only for yourself.

But what's the point if you can only live alone ...

2008年9月24日 23:52  
Blogger 紫烟 说...

If given a choice, of cause, no one would want to live alone. But, we cant control life. we cant choose who will live longer....

Living alone, can help the ppl who are not around, to continue their dreams..

end of the day, you will need a reason to tell yourself, you have to continue your journey..

2008年9月25日 05:57  
Blogger Brandon 说...

有人说我的部落格和我的人不搭
我一直觉得很奇怪
我就是我
只是我相信人的多从人格
会在不同的场合与人物之间切换
你觉得不搭
是因为你还没看清楚我的多从人格

老板,你的部落格和你很搭
因为我知道你的多从人格

可是我懊恼
为什么我们大家在写部落格时
总是额外的特别温柔
下笔总是带着那么一点点的多愁

祝:开工大吉

2008年10月3日 04:12  
Blogger 阿渊 说...

回男人卅:

为什么特别温柔,特别愁?
像你说得呀,
因为我们都很多重
又很大男人
所以温柔都只留在文字
不肯轻易说出口

2008年10月19日 23:00  

发表评论

订阅 博文评论 [Atom]

<< 主页